Souhrn sezóny 2010

 

V roce 2009 jsme se zúčastnili s novým nevyzkoušeným autem 3 posledních závodů a získali mnoho poznatků, co je třeba vylepšit. Přes zimu jsme se tedy na to vrhli. Nejvíc práce zabralo přemístění chladiče na vodu do „kufru“ a na uvolněné místo vepředu se namontoval nový větší intercooler se dvěma ventilátory. Úpravy pokračovaly v upevnění motoru natvrdo bez silentbloků, lehčích ochranných lyžinách a dalších drobných vylepšeních.

 

Dále se pracovalo na úpravě mapy motoru, aby se využil potenciál našeho turba z Audi TT. První ladění, ale nevyšlo a musely se sehnat ještě TT vstřiky a sání. Po-té se již podařilo řídící jednotku úspěšně „přečipovat“ u Michala Vojáčka z http://www.profituning.net/

 

Oficiální testování auta proběhlo dobře, drobné závady, které se nezdály technickým komisařům se odstranily před prvním závodem.

 

1. závod – Nová Pakacelá reportáž

 

 

Závodem jsme se v podstatě protrápili. V tréninku nás pozlobilo řazení, kdy chvíli nešlo ani přeřadit, ale vyřešilo to seřízení lanovodů. Horší, ale bylo, že motor nešel točit nad 5 tisíc otáček. Zkoušeli jsme měnit svíčky, váhu vzduchu, zapalovací relé, ale bez nějakého zlepšení. Byli jsme z toho na prášky!

 

D5 - 4. místo, D1+5 - 5. místo

 

2. závod – Přerovcelá reportáž

                                 

Druhý závod se jel hned další víkend na pro nás nejvzdálenější a nové trati. Hledali jsme příčinu špatného chodu motoru a v úterý se to konečně podařilo. Na prodloužení zapalovací cívky ke svíčce byla v gumové ochraně 1mm prasklinka, kterou se to v těch vysokých otáčkách kostřilo jinde než mělo. Po výměně již šel motor krásně točit až k 7000 ot/min.

 

Do Přerova se tedy celý náš team těšil. Poprvé s fungujícím autem na další trati, kde se jezdí i Mistrovství Evropy. Vše, ale zkomplikovaly přívalové deště a následné povodně. Závod se nakonec odjel celý v sobotu.

 

 

Ze skoku jménem „Mamut“ jsem měl respekt, ne strach a opravdu se mi moc líbil a myslím, že během závodu jsem to všem dokázal a předvedl pěkné skoky a někdy, když jsem to podržel trochu víc i lety.

 

Konečně se začal objevovat potenciál našeho auta a v rozjížďkách to bylo vidět. Někteří si dokonce mysleli, že máme jiný motor… Finále vyšlo nad očekávání, poprvé pódiové umístění v Mistrovství ČR a jelikož se kromě MČR jel i závod Zóny Střední Evropy podíval jsem se celkem 3x na stupně vítězů J

 

D5 - 1. místo, D1+5 - 3. místo, ZSE - 3. místo

 

3. závod – Humpoleccelá reportáž

 

Před závodem se opravovaly přední ramena, spojovačky i lyžina, protože ve finále jsem to trochu přehnal a převedl místo skoku let. Hlavně se, ale provedla demontáž a úprava převodovky. Pan Sixta nám vyměnil starý typ řazení za novější a hlavně se dal jiný stálý převod. Protože motor na pětku v Přerově v nejrychlejším úseku za skokem točil jen 5tis. ot/m.

 

 

Už v tréninku byla úprava převodovky ohromě znát a minimální časový odstup toho byl jasným důkazem. Hned první rozjížďku jsem vyhrál, protože Neumann prořadil a Horčička udělal hned v 1. kole chybu. Další dvě jsem dokončil ve velké konkurenci na druhých místech. Start z první řady se povedl, ale jezdci v silnějších autech už chybu neudělali. Byl to pro nás průběhem celého víkendu nejlepší závod sezóny.

 

D5 - 1. místo, D1+5 - 3. místo

 

4. závod – Dolní Bousovcelá reportáž

 

Největším tahákem byla účast Daniela Landy v naší třídě, jehož ani není potřeba nijak představovat. Konkurence tedy byla obrovská: Bartoš + Bret – Fábie, Brožek + Horčička + Kořínek  – Focusy, Landa + Neumann – Mitsubishi, Bittman – Peugeot, Zívr – Golf, Plecháč – Ibiza, Havran – New Beetle. Trénink se vydařil i na rozblácené trati a 3. pozice slibovala dobrou šanci do rozjížděk, ale tu jsem zahodil hned v prvním kole, kdy jsem trefil levým předkem bariéru a hodně poškodil auto.

 

 

Do noci mechanici opravovali hlavně poničenou nápravnici a rameno, které nám ochotně pomohl svařit soupeř Vojta Plecháč. Pak se dala nová poloosa a porovnalo se, co se dalo.

 

Ve finálové jízdě z poslední řady jsem podal svůj životní výkon a protlačil jsem se až na třetí místo za Neumanna a prvního Daniela Landu.

 

D5 - 1. místo, D1+5 - 3. místo

 

Pokračování >>>