Nová Paka 7.-8.5.2011

Víkend před 1.závodem jsme si ještě natrénovali výměnu řízení, protože se odporoučely těsnící simerinky a hydraulická kapalina se objevila na zemi pod autem. Mimo jiné to znamená odmontovat i celou nápravnici, takže o zábavu bylo postaráno. Zároveň jsme zjistili, že nové řízení na jedničkovou Octavii je docela nedostatkové zboží... V pátek před závody ještě proběhla v Autobazaru Vega na Dobříši montáž nových pneu.

Ráno ještě proběhlo doladění geometrie a pak následovala úspěšná přejímka, kdy nám byly všechny nedostatky zjištěné při testování odškrtnuty, jako opravené. Depo postaveno, vše nachystáno, teamové foto také proběhlo a zbývalo vyrazit na tréninky. Konkurence 8 speciálů D1 a 12 jezdců z naší divize D5 slibovala velmi zajímavé boje. Přítomnost Václava Fejfara s jeho špičkovým evropským speciálem byla výzvou pro všechny startující. Nutno dodat, že nikomu nedal nejmenší šanci a dokazoval, že letos chce evropský titul na který rozhodně má nejen svým umem, ale i technikou.

Tréninky

První měřený trénink na docela suché trati jsem zajel na senzačním 4 místě. To nás velmi povzbudilo, ale v posledním kole mi praskla pravá přední poloosa. Ta se tedy vyměnila a druhý měřený trénink jsem si začal docela rozumět s autem i s tratí. Výsledné 5 místo z 20 startujících nás naplňovalo optimismem do nedělního programu. Po umytí auta, zjistili mechanici ohnutou pravou zadní těhlici, která se vyměnila a vše bylo připraveno.

1. rozjížďka

Na start do první řady jsem nastupoval spolu s Václavem Fejfarem a L.Greguškou (loňským vítězem ZSE), který má letos v plánu odjet celé mistrovství evropy (ME).  Start se povedl a jel jsem na třetím místě za Greguškou. Fejfar zmizel v nedohlednu, ale o druhé místo jsem sváděl hodně vyrovnaný boj až mě překvapovalo, že naše auto stíhá evropskému Mitsubishi. Bohužel asi ve čtvrtém kole opět praskla pravá přední poloosa...

V depu tedy následovala kontrola pravého zavěšení, protože tam musel být nějaký problém. Šéfmechanik Pavel s Karlem převařili rameno, aby v poloose byla stále vůle, která tam předtím nebyla. Patrně se při opravě řízení namontovala nápravnice třeba o 2mm jinam a hned se to projevilo. Kvůli velkým zdvihům tlumičů, má každý detail vliv na poloosy. Aby toho nebylo málo zapomněl jsem zajistit páté dveře pojistkami a ty mi hned v první zatáčce odletěly. Protože jsem byl docela vepředu a bylo nás na startu 10, byly dveře, ale hlavně křídlo poškozeno nenávratně... Takže následovala provizorní oprava dveří a zbytku křídla na kterém jsou namontována brzdová světla včetně pozičního.

2. rozjížďka

Start z poslední řady se podařil neuvěřitelně a nahoře na kopci jsem byl na třetím místě. Opět jsem sváděl tvrdý boj o druhé místo opět s Greguškou a zkoušel ho vzít venkem nahoře před sjezdem, ale dost nevybíravě mě odstrčil. V posledním kole dole pod kopcem nezařadil a tak jsem dojel na druhém místě. Na studánce byla taková díra, že mi to vyrazilo volant z ruky a ohnula se spojovačka. Díky tomu byl volant úplně obráceně a měl jsem plné ruce práce nasměrovat auto, tam kam jsem chtěl.

3. rozjížďka

Start opět z první řady se vydařil a aby se to nepletlo na kopci jsem byl třetí za Tomášem Tochtarem s 500 koňovou Fabií, která jak jinak úspěšně závodí v ME. Ve druhém kole, měl Tochtar technické potíže a druhé místo zaručovalo skvělou startovní pozici na A finále. Bohužel jsem, ale nemohl odjet plný počet kol, protože v převodovce odešel 3 rychlostní stupeň... Bylo to obrovské zklamání pro celý náš team.

A finále

Do A finále jsme se kvalifikovali na 7.místě a z převodovky jsme vypustili olej a dali nový. Náhradní skříň nemáme a i kdyby tak se to nedá časově stihnout vyměnit, protože se celý motor musí vyndat i s převodovkou ven a teprve potom rozpojit, což znamená odpojit všechny hadice, elektriku, výfuk, poloosy, atd. Taktiku na finále jsem splnil přesně. Odkroužil jsem pomalu jedno kolo a protože na startu zůstal Tochtar a Horčička vylomil na studánce kolo, výsledné 8.místo v D1+5 a 5.místo v D5 nás rozhodně po slibném průběhu závodu nenaplňuje radostným pocitem.

Celý team odvedl dobrý výkon, ale bohužel výsledek je nic moc. Jezdec myslím dokázal, že s autem už umí, šéfmechanik Pavel Skalický a Karel Nájemník tvoří sehraný team a nový nadějný mechanik Petr se také snaží. Příště to už musí být lepší.

Fotky od profíků:

Text: Vlastimil Burian
Foto: Karel Nájemník